maandag, oktober 30, 2006

Freddy Fender

Na Johnny Cash, eerder dit jaar is vorige week weer één van mijn muziekhelden overleden. Freddy Fender. Niet zo bekend misschien maar ík heb vroeger z'n muziek grijs gedraaid.
(Voor wie het niet meer weet, zwarte vinyl LP's werden grijs als je ze veel draaide.)


Op FF's eigen website staat een biografie.
http://www.freddyfender.com/bio.html

Ik ben ooit naar een concert geweest van Johnny Cash in Ahoy. Fender heb ik nooit live horen spelen. Freddy is in Nederland eigenlijk alleen bekend van z'n hit "Before The Next Teardrop Falls". Ergens begin 70's. Ik heb, geloof ik, alleen nog muziek van 'm op een bandje maar ga 's op internet kijken of er ergens nog wat valt te downloaden zodat ik in de auto weer kan luisteren.





Aan alle goeie dingen komt een eind. Zo ook aan het leven van Baldemar Huerta (zoals ie eigenlijk heette) uit de Rio Grande Valley town of San Benito.

Texas heeft betere zaken voortgebracht dan G.W. Bush.



Freddy Fender