vrijdag, oktober 20, 2006

John F. en Marco B., een wereld van verschil

Het is al weer een poosje geleden dat ik wat geschreven heb in m'n weblog. Vanavond heb ik wat tijd voordat ik naar Sneek vertrek voor de verhuizing uit de Kempiusstraat.

Greet, Nienke Ramon, Rutger en Margriet zijn met een delegatie uit Friesland naar het Gelredome voor de eerste van de 10 grote concerten van Marco Borsato. Het verkeer in Arnhem zal de komende twee, drie weken weer eens ondervinden dat het stadion op een domme plek gebouwd is. Het is de bedoeling dat je met rooie kleren aan naar het concert gaat.
De kaartjes hebben ze gekregen dankzij broertje Paul. Dolblij waren ze ermee. Ik zet vanavond een gedownload concert van Creedence Clearwater Revival (CCR) uit 1969 op. Zo'n concert waar ik indertijd bij had moeten zijn. Ik ben een paar jaar terug nog met Bertje naar een concert van John Fogerty geweest in Groningen of all places. Het verschil tussen de concerten van Marco en John zijn mega. Beide zijn muzikanten maar voor mij is dit weer het verschil tussen echt en plastic. Ga ik niet nog 's uitleggen. Ze mogen en kunnen beide. Ook CCR kon in een uur tijd vroeger 300.000 kaartjes verkopen. De installatie was minder indrukwekkend dan die van Marco, alleen Pink Floyd kan daar aan tippen denk ik. CCR gebruikte alleen gitaren, versterkers en big speakers. Geen onnodige opsmuk van licht, rook en andere van de muziek afleidende overbodigheden.
Genoeg gezeurd. Marco gefeliciteerd!.......maar zó hoort het: